Luj stolica – dodir Francuske otmenosti u Vašem domu
Francuske tapacirane stolice su u trendu još od vremena Luja XV. Pre toga, fotelje su uglavnom bile napravljene od drveta i dizajnirane sa uspravljenim naslonom. Ali period renesanse redefinisao je sve umetničke forme, uključujući dizajn nameštaja, što je dovelo do udobnijih lstolica sa jastučastim sedištima, poluležećih naslona i naginjućih rukohvata. Pored toga, fotelje su postale prava umetnička dela sa složenim rezbarijama i amblemima i modernim tkaninama. Mekane lanene tkanine ili tkanine od jute koriste se za postavljanje mekanih gornjih sedišta jastuka. A ukrasni francuski jastuci se često koriste da bi dodatno poboljšali udobnost i dodali malo kapricioznosti u izgled. Odjednom je svaki salon od Pariza do Sankt Peterburga bio ispunjen umetničkim foteljama gde bi prijatelji udobno razgovarali.
Ono što će neke možda zbuniti je to što postoje različite vrste Luj stolica i možda će biti teško razlikovati ih jedne od drugih. Međutim, svaki stil je moderan i atraktivan, pa je teško pogrešiti, ali ovde smo da vam pokažemo razlike između najpopularnijih vrsta – i koliko lepa može biti Luj stolica.
Stolica Luja XVI
Krajem 1760-ih u Parizu su napravljene prve pariske neoklasične stolice, čak i pre Luja XVI, čije je ime vezano za prve faze stila. Ravne konusne rezbaree noge spojene blokom na šini sedišta i arhitektonske lajsne karakterišu stil u kome je svaki element diskretna celina. Louis Delanois, Jean-Claude Sene i Georges Jacob bili su tri vodeća dizajnerai stolica u 1770-ima i 1780-ima.
18. vek je zaista bio zlatno doba stolice, posebno u Francuskoj.
Inspirisana grčkim i rimkim stilom, vidljivim u nogama u obliku stuba i geometrijskim rezbarijama.
Ovo je najsavremenija stolica Luj XVI. One imaju ravne, često kanelirane (izdubljene) noge, čiste, nežne linije i pravougaone ili ovalne naslone.
Stolica Luja XV
Fotelje iz srednjeg perioda Luja XV (1723-1750) bile su manje od onih iz perioda Luja XIV, ali udobnije. Noge su bile više zakrivljene, vrh leđa je bio zaobljen i često je imao mali ukrasni dizajn. Naslon stolice poprimio je graciozniji oblik violine. Ovaj oblik je postao poznat kao Chaise a la Reine, ili „Stolica kraljice“.
Pojavili su se razni drugi novi oblici, dizajnirani posebno za udobnost. Poslednja faza stila Luja XV, postepeni prelazak ka neoklasicizmu, imala je ograničen efekat na stolice. Osnovni oblici su ostali, ali ukras je sve više poprimao oblik venca od cveća koji se u ponavljajućem ritmu zvao l’antikue, koji se suprotstavljao vijugavom obliku urezanih nogu i okvira.
Stolica Luja XIV
Najranija stolica Luj je stolica Luj XIV, stvorena tokom vladavine – kog kralja? – Vladavine Luja XIV, inspirisana njegovom moćnom monarhijom. Podseća na tron sa uspravnim leđima, čvrstim okvirom (takođe često pozlaćenim, poput stolice Luja XV), dugim naslonima za ruke i potpuno tapaciranim naslonom.
U novije vreme, Luj stolica inspirisala je Phillipe Starck-a na savremeni pogled u dizajnu. Stlicu e nazva “Luj duh stolica”, prozirna verzija klasične stolice. Ova stolica praktično nestaje, ne dodajući vizuelnu nered u sobu te joj daje čistiji izgled.
Francuske stolice takođe se transformišu u kosmopolitske komade nameštaja, sa narazličitijim tkaninama i štofovima koje prekrivaju nekada složeno urezana područja ovog stila stolice.
Otmena je, klasičana, svestrana, dobro dizajnirana i udobana – šta još možete da poželite od stolice? Luj stolica je izuzetno popularan stil i nije ni čudo: uklapa se u gotovo svaku šemu dekora.